ARCHIVE

miércoles, 1 de septiembre de 2010

*NAZIF TOPCUOGLU* (TURQUÍA)


Nazif Topçuoğlu born in 1953 in Ankara, Turkey.


http://www.naziftopcuoglu.com/



Nazif Topçuoğlu graduated with a Masters degree from the Institute of Design in Chicago in 1981. Since then he has exhibited worldwide and has published 3 books on the history and criticism of photography. His work appears regularly at art fairs such as Paris Photo (2006-2009), ARCO (2008 & 2009), Scope Basel (2008) among others and at auctions, most recently in the Christies Dubai sale in April 2009, the Sotheby’s Turkish Contemporary Art auction in March 2009 and Phillips De Pury’s Now: Art of the 21st Century in September 2009. His work is included in several significant publications on contemporary art including Vitamin Ph: New Perspectives in Photography, published by Phaidon in 2006 and User’s Manual: Contemporary Art in Turkey 1986-2006, published by art-ist in 2007. He will also be included in the upcoming publication entitled “Unleashed: Contemporary Art from Turkey” to be published by Transglobe Publishing in spring 2010.


Nazif Topçuoğlu works in the domain of constructed, staged photography, where everything is controlled. Rather than capture actual events, Nazif tends to create controlled events in which he allows small accidents to happen. Over the years, he has created a consistent body of work that predominantly features young girls set in period backdrops and engaged in a variety of symbolic actions and roles. Nazif’s photographs are almost akin to painting in their rich colour and detail, while also resembling stills from a theatre play. The underlying thread in his work is a constant preoccupation with time, memory and loss. He worries about the transience of people and ideals, and tries to reconstruct unclear and imperfect images of an idealized past. Hence his constant art-historical references to classical paintings and photographs such as Rembrandt and Caravaggio as well as to authors like Marcel Proust, Thomas Mann, Vladimir Nabokov and Lewis Carrol, are an attempt to recapture the past. Despite the old-fashioned mise-en-scene, however, the subtexts in Nazif’s work remains remains purely contemporary. There is often a characteristic duality in his work; hovering between innocence and experience, passivity and aggression, masculinity and femininity.











@ Nazif: It is a pleasure for me to share his photographic work @

2 comentarios:

cassini dijo...

Excelentes imagenes ! expresividad en ellas .

felicidades por su blog !

Saludos

Carlos Rouen Menard dijo...

Muchas gracias por sus palabras! Cuando tenga oportunidad le haré llegar sus apreciaciones al señor Nazif. Un gran saludo a ud.

CINE&FOTOGRAFÍA

CINE&FOTOGRAFÍA
*RECOMENDACIONES*

Fur:An imaginary portrait of Diane Arbus -"Retrato de una obsesión"

Retrato de una obsesión (Fur:An imaginary portrait of Diane Arbus). Aunque no se trata de una producción estrictamente biografica, esta pelicula basada en la famosa novela “Diane Arbus: Una biografía” (1984), de Patricia Bosworth. Recorre el momento clave en que una ama de casa y ayudante esporadica en el estudio de su marido, decide fotografiar a algunos de sus vecinos atraida por el aspecto fisico de algunos de ellos, convirtiendose de ese modo en una de las autoras de mas importancia en el siglo XX.

*BLOW UP*(1966) ANTONIONI

"Blow-Up" dirigida por Michelangelo Antonioni y estrenada en 1966. Thomas (David Hemmings) es un cotizado fotógrafo londinense de moda. Una mañana, realiza unas instantáneas en un parque de las afueras, para ilustrar el libro de un amigo. Pero cuando las revela se da cuenta que hay un cadáver en una de las fotos... La historia está basada en el relato de Julio Cortázar Las babas del diablo. En el relato la pequeña historia y su significado es completamente distinto al del film de Antonioni. Meses más tarde al estreno de la película el director confesó que necesitaría otra película para explicar el significado de la misma.

"REAR WINDOW"-"LA VENTANA INDISCRETA"

"La ventana indiscreta"dirigida por Alfred Hitchcock en 1954, protagonizada por James Stewart y Grace Kelly. Está basada en un cuento de William Irish,"La ventana de enfrente". Un fotógrafo (James Stewart) recluido en su departamento debido a una pierna enyesada por culpa de un accidente, se dedica a hacer conjeturas acerca del extraño comportamiento de uno de sus vecinos de enfrente (Raymond Burr) al que espía valiéndose de toda herramienta a su alcance (cámara fotográfica, telescopio). El juego va complicándose, y entra en él su novia (Grace Kelly) y más tarde su enfermera (Thelma Ritter), quienes incluso entran a registrar la casa del vecino.

"Los puentes de Madison"(1995)

.
"Los puentes de Madison"(1995) DIRECTOR Clint Eastwood
*Un fotografo de la National Geographic se pierde en el Condado de Madison y pide ayuda en una hermosa granja donde es atendido por Francesca. Entre los dos nace un amor sin limites , entre dos personas que tratan de vivir sus propias vidas a traves del otro*
.

*CINE* "The Cameraman" Buster Keaton

*ETIQUETAS*

Se ha producido un error en este gadget.